بهتر است قبل از اقدام به پروژه پرورش تجاری بلدرچین ، کلیه مسایل مربوط را از پیش بررسی نموده و با در نظر گرفتن تمامی جوانب ، اقدام به تاسیس یک واحد پرورشی نموده و با در نظر گرفتن تمامی جوانب ، اقدام به تاسیس یک واحد پرورشی نمود . در کشور ما پس از انقلاب بقرای اولین بار پرورش تجاری بلدرچین در استان یزد آغاز گردید که بصورت مجتمعی شامل واحد بلدرچین ژاپنی ، بلدرچین مادر ، گوشتی ، بسته بندی و جوجه کشی اداره میگردد . در زیر برخی از مسائلی که در این خصوص میتواند مورد بررسی و توجه قرار گیرند ، اشاره میشود .

 

پرورش تجاری بلدرچین

الف – اولویت مکانی

پرورش تجاری بلدرچین در سیستمی بسته و محیطی کنترل شده از لحاظ دما ، رطوبت و … انجام میشود . به همین دلیل میتوان بیان نمود که از لحاظ فنی تقریبا در تمامی مناطق کشور ، پرورش این پرنده امکانپذیر می باشد ، اما در صورت در نظر گرفتن ابعاد اقتصادی ، باید تاکید کرد مناطقی که دارای آب و هوایی معتدل می باشند از لحاظ صرف هزینه های کمتر بمنظور تهویه و سرمایش در تابستان و همچنین گرمایش و تهیه سوخت در زمستان ، میتوانند جهت اجرای یک پروژه پرورش بلدرچین ، مناسبتر باشند ، علاوه بر این نزدیکی هرچه بیشتر به بازارهای مصرف ، موجب کاهش در هزینه های توزیع و در نتیجه قدرت رقابتدر مقایسه با سایر رقبا خواهد شد . پس در یک نتیجه گیری کلی میتوان گفت که هیچگونه منبعی در هیچ یک از نقاط کشور جهت پرورش بلدرچین وجود نداشته و تنها عواملی نظیر نزدیکی به بازار مصرف ، مساعد بودن شرایط آب و هوایی و … که از لحاظ اقتصادی موثر بر نتیجه هستند ، میتوانند در تقسیم بندی مناطق مهم و تعیین کننده باشند .

 

زمین نگهداری بلدرچین

ب – انتخاب زمین :

به منظور انتخاب زمین مناسب برای اجرای عملیات پرورش تجاری بلدرچین می یابد مواردی را در نظر گرفت که عبارتند از : در دسترس بودن امکانات رفاهی مانند جاده های ارتباطی مناسب ، وجود برق ، آب گاز و … حتی امکان میبایست سعی شود تا زمین مورد نظر به گونه ای انتخاب گردد که سرمایه گذار جهت آماده سازی آن و تهیه امکانات کمترین هزینه را متحمل شود ، ضمن این که مکان مورد نظر باید دارای حداقل ضوابط جهاد کشاورزی جهت اجرای پروژه باشد که برخی از این ضوابط عبارتند از :

الف) داشتن حداقل فاصله یک کیلومتر با مراکز نگهداری دام و ماکیان گوشتی .

ب) داشتن حداقل فاصله دو کیلومتر با مراکز نگهداری دام و ماکیان

 

ج) داشتن حداقل فاصله دو الی سه کیلومتری با مناطق مسی .

و مواردی از این قبیل که جهت احراز استعلام مثبت و صدور اجازه فعالیت از سوی سازمان های ذیربط لازم می باشد.

نگهداری بلدرچین

 

ج) نحوه دریافت مجوزهای قانونی

مراحل مختلف اخذ مجوز صنعتی پرورش بلدرچین کاملاً مشابه سایر رشته های پرورشی بوده و بصورت زیر می باشد :

  • تهیه طرح توجیهی فنی با رعایت کلیه ضوابط فنی و قانونی
  • تهیه نقشه مکان یابی ساختمان ها و تاسیسات
  • مراجعه به واحد امور دام شهرستان و ارایه درخواست به همراه مدارک فوق و تشکیل پرونده
  • ادامه مابقی مراحل طبق دستور و نظر واحد امور دام جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر

 

منبع این مقاله : لوازم پرورش بلدرچین

بلدرچین ,پرورش ,تجاری ,مورد ,لحاظ ,واحد ,تجاری بلدرچین ,پرورش تجاری ,حداقل فاصله ,داشتن حداقل ,پرورش بلدرچین ,پرورش تجاری بلدرچین ,داشتن حداقل ف منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهاجرت به ترکیه خرید و فروش خرید و سفارش اینترنتی تخفیف ویژه فقط برای امروز عاشقانه های رضا ونازنین خبر فوق العاده رنگ و ابزار توانیر