همه ما اسم عسل جنگلی و عسل کوهستان و دشت رو شنیدیم، ولی به نظرتون این عسل ها واقعا طبیعی هستن؟
راستش نه! لااقل همه شون طبیعی نیستن! عسل طبیعی عسلیه که زنبورهاش بتونن سخت ترین و طبیعی ترین شرایط و آب و هوا رو تحمل کنن و بتونن بهترین تغذیه رو از دل طبیعت بیرون بکشن. پس میمونه فقط یه جا، کویر! حالا کویر مگه اصلا زنبور داره؟ یا گیاهی توش رشد میکنه که زنبور بتونه ازش غذا به دست بیاره و عسل طبیعی تولید کنه؟


جواب همه این سوالها بله هست! شاید باور نکنید ولی کویر هم زنبور داره! البته زنبورهایی که طی دهه ها و سده ها تونستن به آب و هوای خشک و سخت کویری عادت کنن و طی نسل ها با به دست آوردن استقامت بیشتر در مقابل قحطی گیاه و گرمای وحشتناک مقاوم بشن.
زنبورهایی که به جای آب می تونن از شیره صمغ گیاهان سخت کویری بچشن و یا با آب ذخیره شده در ساقه بوته های مقاوم بیابانی تشنگی خودشون رو برطرف کنن.
حالا شهر داز که استارتاپ موفق منطقه کویری کشوره اومده و یه عسل خاص و منحصر به فرد آورده به نام عسل کویر و عسل طبیعی رو براتون آسون کرده.
وفق پذیری طبیعی فقط با جهش موفق ژنتیکی به دست میاد و حالا زنبورهای شهر داز به راحتی میتونن تیغ آفتاب داغ دشت کویر و بیابون بی آب و علف این خطه رو تحمل کنن و یه عسل طبیعی تولید و ذخیره کنن.
البته که نباید منتظر یه طعم مصنوعی و شکرخورده باشین. اینجا کویره! کویر هم با کسی شوخی نداره. منتظر باشین تا یه طعم گس و متفاوت و ناشناس رو تجربه کنین، اما در عوض یه عسل پرخاصیت و تازه هم دارین.


از درد نیش این زنبورها هم همین بس که هیچ شتری اونم با این ضخامت پوستش تو این کویر حتی فکر این رو هم نمیکنه که بخواد به کلنی هاشون نزدیک بشه.
پس برای عسل طبیعی، یا به بیان بهتر، برای تهیه طبیعی ترین عسل کافیه یه سری به کویرهای خشک ایران هم بزنین.


بتا 3 طبیعی ,کویر ,کویری ,حالا ,زنبور ,برای ,طبیعی تولید ,طبیعی ترین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

میهن کلش اینجا همه چی هست بهترین رسپی های ایرانی وبلاگ حمید هیراد / دانلود آهنگ و فول آلبوم حمید هیراد خاطرات کوتاه ...اندیشه ی محترم...