لرزش یک مرحله مهم در بسیاری از پروژه های ساختمانی بتنی است. وقتی بتن ریخته می شود ، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا داشته باشد ، که می تواند ساختار بتن را ضعیف کند. شیلنگ ویبره بتن با تکان دادن شدید بتن تازه ریخته شده ، حباب های هوا را از بین می برند. استفاده از ویبراتور بتونی هنگام ریختن نه تنها توصیه می شود بلکه در بسیاری از موارد نیاز به کد ساختمان نیز هست.

شیلنگ ویبره بتن چگونه کار می کنند؟

ویبراتورهای بتنی اشکال مختلفی دارند و می توانند الکتریکی یا هوا باشند. برنامه های کاربردی برای ارتعاش بتن را می توان در سه دسته اساسی دسته بندی کرد:

ارتعاش قالب: ارتعاش قالب معمولاً در ساخت بتن پیش ساخته استفاده می شود و شامل نصب ویبراتور در خارج از فرم های بتونی است. برای ریختنهای بزرگتر ، ویبراتورهای فرم خارجی اغلب 6 فوت از یکدیگر فاصله دارند.

لرزش سطح: با لرزش سطح ، لرزاننده های بزرگی (که گاهی اوقات "جامپر" نامیده می شوند) به صورت دستی به سطح بتن ریخته شده هدایت می شوند. این روش به عمق دال حدود 6 اینچ یا کمتر محدود می شود ، اما یک سطح صاف را فراهم می کند که به ویژه در صورت اهمیت ظاهر بسیار مطلوب است.

ارتعاش داخلی: ویبراتورهای بتنی داخلی متداول ترین نوع مورد استفاده هستند. بسیاری از آنها را می توان توسط یک اپراتور اداره کرد. روند کار نسبتاً ساده است: کارگر به سرعت یک ویبراتور داخلی شبیه یک کاوشگر را درون بتن مرطوب گیر می کند و سپس آن را به آرامی بیرون می کشد.

 

 

مدت زمان ارتعاش بتن چیست؟

بیشتر بتن ها دارای لرزش کم یا لرزش نامناسب هستند. بهترین تکنیک با ویبراتور داخلی این است که ویبراتور را با سرعت حدود 1 اینچ در ثانیه به آرامی بیرون بکشید. تا زمانی که حباب ها در حین خارج شدن لرزاننده بتن ظاهر می شوند ، لرزش بیشتری لازم است.

پیمانکاران گاهی اوقات از کارگران می خواهند که این کار وقت گیر را "به طور کارآمد" ، یعنی سریع انجام دهند ، اما نتیجه آن می تواند یک شکست ساختاری پس از درمان بتن باشد. در عین حال ، اگر ویبراتور را برای مدت طولانی در بتن نگه دارید ، آب و سنگدانه ها از هم جدا می شوند و مشکلاتی در مقاومت و زیبایی شناسی بتن ایجاد می کنند.

قبل از ریختن آماده باشید

ارتعاش مناسب مهارت و تجربه می خواهد. ویبراتور بتنی یدکی را آماده و در دست داشته باشید زیرا در صورت خرابی ویبراتور اول ، یک نسخه پشتیبان تهیه می کنید. بتن منتظر شما نخواهد بود تا مشکلات تجهیزات را مرتب کنید. ویبراتور را در حالت عمودی یا تقریبا عمودی قرار دهید تا اثر آن بیشتر شود.

همچنین ، ویبراتور را بیش از حد خم نکنید ، که می تواند آن را خراب کند. از اشتباه رایج استفاده از ویبراتور به عنوان ابزاری برای قرار دادن بتن جلوگیری کنید. این می تواند یک سطح ناسازگار و سایر مشکلات ایجاد کند.

 


کاتر آسفالت بر | ماله پروانه ای | ویبراتور ,ارتعاش ,لرزش ,استفاده ,تواند ,شوند ,شیلنگ ویبره ,آرامی بیرون ,ویبراتور داخلی ,ارتعاش قالب ,ویبراتورهای بتنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش‌های گوناگون وآسان تخفیف دونی بست بیوگرافی جوشکارسیار فروشگاه اینترنتی طب سما ترنم یار خرید اینترنتی Best Download